O NAMA
Naš Gospodar je od hazreti Adema pa do ponosa svijeta, Muhammeda s.a.v.s., objavljivao Svoje naredbe i zabrane radi dobrobiti i spasa čovječanstva te radi dunjalučke i ahiretske sreće. Vjera koja nas uči šta trebamo raditi, a šta ne, i koja nam pokazuje najispravniji način života, upotpunjena je poslanicom Muhammeda s.a.v.s.
Muslimani su zaduženi da ovu vjeru slijede u potpunosti. Ukoliko ne budu u skladu s odredbama koje je vjera postavila, u pogledu spoljašnjosti i nutrine, te ukoliko ne budu sve usvojili i prakticirali, neće moći postati potpuni (kamil) mu’mini. Biti potpuni vjernik moguće je jedino vezivanjem za vjerske propise (ahkam), materijalne i duhovne, unutrašnje i vanjske, zahirske i batinske.
Našom vanjštinom, odnosno zahirom, bavi se fikh, dok se našom duhovnom dimenzijom, odnosno batinom, bavi tesavvuf. Kao i u svim islamskim disciplinama, izvor u fikhu i tesavvufu su Kur’an i sunnet. Tesavvuf je škola duhovnog odgoja i nauka koja nas odgaja u svjetlu Kur’ana i sunneta. Biti od Allahovih bliskih robova (mukarrebun), živjeti i doživljavati ljepote islama je nemoguće postići bez pridavanja značaja srčanim djelima, bez kontrolisanja svoga srca i bez tesavvufskog načina života. Taj put tesavvufa je put koji daje prednost stanju u odnosu na riječ, prednost srcu u odnosu na spoljašnjost.
Uzvišeni Hakk kaže:
“Na Dan kada neće nikakvo blago, a ni sinovi, od koristi biti, samo će onaj koji Allahu srca čista dođe spašen biti” (eš- Šuara, 88–89).
O tome ponos svijeta Muhammed, s.a.v.s., kaže:
“Pazite, u tijelu (čovjeka) ima jedan komad mesa, i kad je taj komad mesa ispravan – ispravno je cijelo tijelo, a kada je pokvaren taj komad pokvareno je cijelo tijelo. Pazite, to je srce” (Buhari).
U ajet-i kerimu: “Uspjet će samo onaj ko je očisti, a bit će izgubljen onaj ko je na stranputicu odvodi!” (eš-Šems, 9–10), ukazuje se da je odgoj nefsa jedan važan i značajan posao. U čišćenju srca i odgoju nefsa osoba u svim stanjima najprije mora gledati Allahovo zadovoljstvo, te živjeti po časnom sunnetu. Svoje ibadete treba obavljati na vrijeme sa poniznošću, kao da je Gospodar vidi. Strogo se mora kloniti harama i sumnjivih stvari. Treba mnogo činiti zikr i promišljati (tefekkur). Prema svim stvorenjima se treba odnositi sa merhametom i samilošću, a njeno obilježje treba biti hizmet. No postići takva stanja i ustrajati na takvom putu pogotovo u današnjem vremenu nije nimalo lahko.
Zato je Allah je među Svojim robovima odabrao neke kako bi odgajali i usavršavali ostale. Takve osobe se zovu Kjamil-muršidi. Oni jačaju našu imansku vezu sa Uzvišenim i vode nas ka takvaluku i edebu. To su Resulullahovi, a.s., varisi (nasljednici). Pošto poslije Pejgambera, a.s., više nema poslanika, Allah, dž.š., za posao obnavljanje vjere zadužio je potpune (kjamil) pripadnike Poslanikovog, a.s., ummeta. Zbog njihovog iskrenog truda i “oživljavajućih dahova” (u duhovnom smislu) vjera se počinje živjeti s ljubavlju, srca oživljavaju i kod vjernika se rađa novi život.
Jedan od takvih ljudi bio je Gavs-i Sani, šejh sejjid Abdulbaki el-Husejni, kuddise sirruhu, koji je svoj život posvetio duhovnom odgoju (iršadu) i vođenju ljudi ka spoznaji istine, sve radi postizanja Allahovog zadovoljstva. Po njegovom izunu osnovana je tekija u Cazinu, prva tekija na području Unsko-sanskog kantona, registrovana pod imenom UG Fatih, koja od 2013. godine ima svoje vlastite prostorije.
Gavs-i Sani šejh sejjid Abdulbaki el-Husejni, k.s., preselio je na ahiret 12.07.2023. godine. Tokom trideset godina iršada, odgojio je devet halifa (kamil-mukemil insana). Trojica su preselila, a šest ih je na životu, među kojima su i njegova tri sina. Halife koje su preselile su: mulla Hidr, mulla Ibrahim i mulla Mustafa. Preostale halife su: sejjid Muhammed Saki, sejjid Muhammed Fettah, sejjid Muhammed Mubarek, mulla Abdurrahman, mulla Nezir i mulla Šejhmus.
Nakon preseljenja Gavs-i Sanija, k.s., duhovni odgoj preuzeli su njegovi halife. Šejh Sejjid Muhammed Saki, k.s., nastavio je iršad kroz Vakuf Serhendi, dok su šejh Sejjid Fettah, k.s., i šejh Sejjid Mubarek, k.s., nastavili iršad kroz Vakuf Semerkand, odnosno kroz podvakufe Buhara i Gudždevan. U našim prostorijama odvija se iršad sva tri šejha.
Jedini cilj naše djelatnosti je sticanje hakiki imana (istinskog vjerovanja) i ihlasa (iskrenosti) potrebnog za postizanje Allahovog zadovoljstva. Zadnji stepen koji želimo postići je stepen iskrenog robovanja. Jedini put koji nam može ovo obezbijediti je doslovno pokoravanje naredbama koje nam mudri Kur’an i uzvišeni sunnet nalažu.
Naša želja glasi:
ILAHI ENTE MAKSUDI VE RIDAKE MATLUBI
(O moj Gospodaru, Ti si moj cilj, a Tvoje zadovoljstvo je ono što tražim)
Web stranica Edeb.net na kojoj se nalazite je pokrenuta sa ciljem da građane upoznamo sa našim radom, te sa temeljnim pojmovima tarikata odnosno tesavvufa. Svi oni koji žele doći u tekiju na sohbet i lično vidjeti i više saznati, mogu nas pronaći na adresi i karti u rubrici Kontakt.
Tekija Cazin (UG FATIH)
Klisa bb,
77220 Cazin
FOTOGRAFIJE
MUŠKI DIO
ŽENSKI DIO