Negiranje kjamil muršida
Veliki muršid 18. stoljeća Mevlana Halid Bagdadi, k.s., navodi karakteristike pravog muršida i uslove okorištavanja od njega: “Draga braćo! Nakon što uzmete fejz od muršida i vidite da je on posjednik tesarrufa (duhovni utjecaj), nemojte oponirati njegovim riječima niti djelima. Ako se pak desi da vam u srce dođe neka negativna misao vezano za njega, odmah učinite tevbu i zatražite oprosta od Allaha, dž.š. Jer, negativne misli o kjamil muršidu, su poput otrova koji uništava duhovnost čovjeka. Velikani, posjednici otkrovenja, mnogo su puta svjedočili toj istini. Uzvišeni Allah je sačuvao evlije od ustrajavanja u grijesima.
Oni, kada naprave grešku, odmah mole Allaha, dž.š., za oprost. Čine tevbu i istigfar. Ponekad se desi da zbog male greške toliko plaču i preklinju svoga Gospodara, da im Uzvišeni Allah posredstvom toga još više poveća njihov stepen. U vezi s tim Ibn Ataullah es-Skenderi, k.s., u djelu ‘Mudrosti’ kazuje: ‘Mnogo je grijeha koji su zbog kajanja, osjećaja bespomoćnosti i spoznaje prezrenosti nefsa, bolji od mnogih ibadeta koji su povod uzdizanja i oholosti. Oni koji su spoznali hakikat, govore: ‘Između dva Allahova dosta koji po pitanju djela i svojstava imaju iste stepene, bolji je onaj koji se više kaje. Jer, srce onoga ko se iskreno kaje, neprestano je ispunjeno istigfarom, žalom zbog učinjenih grijeha i tugom.’
Neki ljudi danas, negiraju muršida čim vide da je odjenuo lijepu odjeću, da jede ukusna jela i pije ukusna pića, iako su njegov tesarruf i kemalat vidjeli jasno poput sunca. Međutim, lijepa odjeća i ukusna jela su stvari koje su dozvoljene. Ukoliko se koriste u granicama umjerenog, od njih nema nikakve štete. A oponiranje i negiranje rezultat su pretjerane samouvjerenosti i mjerenja evlija prema vlastitoj pameti.’”